Класному керівнику



Щоденник класного керівникаhttps://drive.google.com/file/d0B0wkCNaWUHDlYXRxcUZzWTlxd28/view

*   *   *   *   *   *   *

Перший урок 2014-2015 н. р. (5 клас)

Тема: Україна - єдина країна

Мета: - формувати ціннісне ставлення до держави, українського народу, його мови, звичаїв і традицій, етнічну і духовну самосвідомість;
  - розвивати бажання служити інтересам народу, стати на захист рідної землі, повагу до людей різних національностей, які живуть на території держави, мовну культуру, прагнення бути патріотом своєї країни;
  - виховувати любов до рідного краю, родини, народу, держави, почуття поваги до законів, військовослужбовців, вимушених переселенців.

Місце проведення: ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Вашківці

Обладнання: карта України, державні та народні символи України, фотографії мальовничих куточків, подій Майдану, героїв Небесної сотні, учасників АТО.

Хід уроку

1. Організація класу. Привітання з Днем знань.
2. Оголошення теми і мети уроку.
3. Мотивація діяльності. Гра « Наші сусіди». Завдання: назвати країни, з якими межує Україна.
4. Актуалізація знань. Бесіда «Символи України». Завдання: описати державні та народні символи України.
5. Усвідомлення змісту.
5.1. Адміністративний устрій нашої держави. Гра «Хто де живе?». Завдання: назвати жителів міст і сіл України:
Київ - кияни
Чернівці - …
Харків - …
Донецьк - …
Крим - …
Одеса - …
Ужгород - …
Вашківці - …
5.2. Гра «Опиши Україну». Завдання: підібрати прикметники, якими можна описати нашу рідну країну.
5.3. Поетична хвилинка. Завдання: закінчити рядок вірша, підібравши рядок у риму.
Ось небо блакитне і сонце в зеніті!
Моя Україна - найкраща у … !

Моя Україна - це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні … .

Красиві пейзажі і гори високі,
Маленькі струмочки і ріки … .

Міста старовинні і замки прекрасні,
Великі будови і дуже … .
Сади чарівні, мальовничії села,
Моя Україна - це пісня … .

Це щира, багата, як світ, її мова,
Крилата, така мелодійна, … .

ЇЇ обереги - верба і калина,
Найкраща у світі - моя … !

І нам найрідніша, Вітчизна і мати,
То як же нам, дітям, її не … !

Моя Україна - козацькая слава!
Така волелюбна і мирна … .

Вона дорога нам, і рідна, і мила,
Бо світ перед нами, як мати … .

Вітчизно свята, дорога Україна,
Для кожного з нас ти у світі … .

5.4. Міні-проект «Тарас Шевченко – патріот України». Виступ Балан Софії
5.5. Бесіда «Герої Майдану. Герої АТО».

6. Підсумок уроку
6.1.Завдання: закінчити речення « Я люблю свою Україну, тому що…»
6.2. Слово батькам.
Ми - єдина країна, єдина держава!
Ми не можем ділитись на Захід і Схід.
В цім краю віковічна дідів наших слава,
І прадавній, великий козацький наш рід.
Кров’ю й потом ми землю свою боронили
Від навали чужинців, що пхались до нас.
Ми цю землю любов’ю своєю святили
Й світлий промінь любові в душі не погас.
Ми руками ґрунти всі її перебрали,
Бо трудились віками на рідних полях.
Ми сльозами і хлібом її засівали,
І любов до Вітчизни у наших серцях.
Ми ніколи тебе не дамо на поталу.
Будем мужньо і сміло свій край боронить.
Навіть діти сьогодні дорослими стали,
Ми у рабстві ніколи не будемо жить!
Україно моя! Пресвята й неподільна,
Як би ворог не мріяв тебе розділить,
Ти - земля дана Богом нам, рідна і вільна!
І тобі Україно, єдиною жить!

7. Домашнє завдання. Намалювати малюнок або написати листа
військовослужбовцям – учасникам АТО.

*   *   *   *   *   *   *

Перший урок 2010-2011 н. р. (7 клас)

Тема: Славний ювілей Буковинського краю

Мета: - вивчення історії створення Чернівецької області, досягнень краю за роки незалежності,
 - розвиток таких громадянських якостей особистості як патріотизм, громадянська свідомість, відповідальність, гідність, мужність,
-  формування особистої відповідальності кожного за долю свого рідного краю та народу.                                                            
                                                                                              Квітни, Буковино, -
                                                                                                                     України віть,
                                                                                                                     Мов землі перлина
                                                                                                                     В небесах суцвіть.
Місце проведення: ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Вашківці.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор з екраном, виставка літератури та газет, карти України та Чернівецької області, портрети відомих буковинців.

Хід уроку

1.Вступне слово вчителя, оголошення теми і мети уроку
Минуло 70 років відтоді як було утворено Чернівецьку область.  Уперше в національній історії прадавні українські землі Північної Буковини та Хотинського повіту Бесарабії возз’єдналися з іншими регіонами матері України та утворили окрему адміністративно-територіальну одиницю.
Тема сьогоднішнього нашого уроку знань є
Славний ювілей Буковинського краю ”, а основна мета - це вивчення історії створення Чернівецької області  та досягнень краю за роки незалежності.

2.Актуалізація опорних знань
Повторення та уточнення таких понять як Північна Буковина, Бесарабія, повіт, область, адміністративно-територіальна одиниця, регіон, район, етнос, громадянин.

3.Історія створення Чернівецької області
Чернівецька область України - унікальний край, у якому поєднані історичні долі Північної Буковини та частини Бесарабії. Розташований на перехресті магістральних шляхів Центральної, Південної та Східної Європи, цей клаптик української землі, в силу свого геополітичного становища тривалий час перебував у складі різних держав - Київської русі, Галицько-Волинської держави, Молдавського князівства, Османської, Австро-Угорської та Російської імперій, королівської Румунії, СРСР. Нині наша область перебуває у складі України.
Характерною особливістю краю є поліетнічний склад його населення. На території нашого краю завжди проживали люди різних національностей (яких?).
Про це гарно написав у своєму вірші відомий буковинський поет Юрій Федькович (вірш „Буковина”, газета Буковина від 6.08 2010) Виступ Люльчак Тетяни 
Але протягом віків, незалежно від того, під владою якого короля чи царя не перебували б наші землі, тут не відбулося жодної міжнаціональної сутички. Протягом віків виробилася здорова народна етика доброзичливості у національних стосунках, до родинних взаємин включно.
Через багатовікову мінливу історію населення нашого краю пронесло ідею об’єднання з українцями західно- та східноукраїнських земель. Кроком до такого об’єднання було Буковинське віче, яке відбулося 3 листопада 1918 року у м. Чернівці та ухвалило рішення про утворення окремої української області та приєднання останньої до Західноукраїнської народної республіки.
Про це гарно написано у вірші  сокирянського поета Олексія Бондара „ Пам’ятає вічність ”, ст. 51) Виступ Вакарчука Іллі
Однак, на фоні подій Першої світової війни 11 листопада 1918 року Румунія, порушуючи домовленості, загарбала території Північної Буковини та частини Бесарабії аж до Дністра, встановивши при цьому жорсткий окупаційний режим. Ось що пише на сторінках газети „ Буковина ” відомий буковинський політолог, кандидат історичних наук, доцент історичного факультету ЧНУ ім. Ю. Федьковича Ігор Буркут: (газета „ Буковина ”, №61 від 6.08.2010, ст.4, абз. 2)
Таким чином склалися передумови для утворення Чернівецької області. 28 червня 1940 року на територію Буковини увійшла Червона армія і була встановлена радянська влада. 7 серпня 1940 року Президією Верховної Ради УРСР було видано указ про створення нашої області. За 70 років існування області населення пережило багато різних за характером подій. Це:
- важкі дні Великої Вітчизняної війни;
- повоєнна відбудова господарства;
- розподіл земель між селянами, а потім примусова колективізація;
- репресії та виселення частини населення до Сибіру за те, що вони не підтримували радянську владу або просто були заможними людьми;
- встановлення тоталітарного режиму;
- діяльність підрозділів ОУН-УПА;
- відкриття українських шкіл та інших навчальних закладів;
- розвиток медицини і культури, будівництво заводів і фабрик;
- здобуття незалежності Україною у 1991 році, коли на Всеукраїнському референдумі більше 93% буковинців висловили бажання жити у незалежній державі.

4.Сьогодення Чернівеччини
Нині область п’ята в Україні за щільністю населення, поступаючись м. Києву, м. Севастополю, Донецькій та Львівській областям.
Станом на 1 липня 2010 року в області проживало 903,8 тис. осіб, з них 42% мешкало в міських поселеннях і 58% - в сільській місцевості. Чисельність населення становила 2 % від загальної чисельності населення України. Область найменша в державі за територією та чисельністю населення. На один квадратний кілометр території приходиться 112 жителів. Область поділяється на 11 сільських та 3 міських райони (яких?). Серед районів найбільша щільність у Кіцманському районі (116 жителів на 1 км2), найменша у Путильському (29). Щільність населення у м.Чернівці становила 1648 осіб на 1 км2. Найбільшим за кількістю жителів є Сторожинецький район, найменшим - Путильський.

Бесіда  з учнями про відомих людей та події в історії Чернівецької області.
1.Які історичні та архітектурні пам’ятки є на території області? (Хотинська фортеця, резиденція Буковинського митрополита, а нині головний корпус Чернівецького університету, Чернівецький обласний музично-драматичний театр тощо)
2.Які новобудови області ви знаєте? (Дністровська ГАЕС)
3.Яких відомих людей нашої області, району ви знаєте?
4.Які приємні події сталися в житті області, району, села, школи за роки незалежності, про які ви знаєте або чули?

5.Висновки
Утворення Чернівецької області має важливе значення для населення нашого краю. Воно стало підґрунтям для розвитку промисловості, сільського господарства. освіти, медицини, культури, суспільно-політичного життя та дозволило українцям буковинських земель возз’єднатися з великим українським народом.                            
Закінчити наше заняття хотілося б рядками новодністровського поета Євгена Плаксія: (газета Дністрові зорі, 6.08 2010 року, ст.2) Виступ Гавришко Юлії

6. Домашнє завдання. Підготувати на наступну годину спілкування повідомлення про відомих випускників нашої школи.

Немає коментарів:

Дописати коментар